Dolor al coll

El dolor es presenta quan hi ha moviment al coll acompanyat de la incapacitat per girar o moure el cap. El dolor i la contracció poden irradiar-se cap a les espatlles o al cap. El dolor al coll pot provocar mals de cap, marejos, visió borrosa, dolor a les espatlles, dolor i/o formigueg en braços i mans. A més a més d’incapacitat per girar-se i flexionar-se.

Símptomes i senyals de dolor al coll

La causa més freqüent de dolor al coll és una irritació dels nervis cervicals, fet que provoca l’aparició d’una contracció o espasme dels músculs del coll.

Aquesta irritació pot estar produïda per una posició incorrecta d’una vèrtebra, la qual oprimeix el nervi fins arribar a irritar-lo. Les causes més comunes en què es produeixen aquests desplaçaments vertebrals poden ser: moviments bruscs al coll, lesió traumàtica (fuetada), dormir en una posició incòmoda, ansietat, lesions musculars del coll al néixer, hèrnies discals, etc.

Detectem els problemes de la columna, les anomenades subluxacions (petits desplaçaments d’una o més vèrtebres), i a través dels ajustaments ens ocupem de manternir-la sana i lliure d’interferències. Un ajustament és un moviment ràpid i suau que col·loca les vèrtebres en la seva posició correcta perquè el nervi deixi d’estar comprimit i funcioni sense interferències.

L’ajustament quiropràctic especific en els problemes de coll ajuda a restablir el moviment normal i la posició correcta de les vèrtebres i sobretot de l’Atles (la primera vertebra cervical) perquè així tot el cos funcioni adequadament.