Ciàtica

Què és?

El nervi ciàtic és el més gran i llarg del cos. És de la mida del dit polze aproximadament i passa per la cara posterior de cada cama. Quan els nervis estan irritats o inflamats produeixen ciàtica. El dolor es causa quan les arrels del nervi ciàtic estan pinçades en sortir dels costats de la columna vertebral. Les causes del problema poden ser químiques, físiques o el mateix estrès de la vida diària.

Una irritació o dany en un dels arrels del nervi ciàtic pot afectar a tot el recorregut del nervi provocant diferents símptomes, com dolor a la part baixa de l’esquena, ardor, rampes o adormiment que irradia cap a la cuixa, cama, turmell, peu i dits. El dolor també pot estar limitat sobre diferents punts al llarg del nervi com és el glutis, el genoll i el panxell.

Causes que provoquen ciàtica

Una de les causes més comunes de ciàtica és la subluxació vertebral. El resultat pot ser dolor en una o ambdues cames. Qualsevol pressió, espasme muscular, estirada a l’esquena, dolor o inflamació que afecta el nervi asiàtic pot desencadenar la ciàtica.

Detectem els problemes de la columna anomenades subluxacions (petits desplaçaments d’una vèrtebra) i a través dels ajustaments ens ocupem de mantenir-la sana i lliure d’interferències. Un ajustament és un moviment ràpid i suau que col·loca les vèrtebres en la seva posició correcte perquè el nervi deixi d’estar comprimit i funcioni sense interferències.

L’ajustament quiropràctic específic en els problemes de ciàtica es basa en ajudar a restablir el moviment normal i la posició de les articulacions vertebrals.