La fuetada cervical

La fuetada cervical és una lesió al coll que pot ser causada per: l’esport, relliscades caigudes o accidents de trànsit. Una flexió forçada cap endavant i cap enrere del coll pot afectar a totes les estructures de la columna cervical (músculs, discs, nervis, etc).

La majoria de les lesions de “fuetada cervical” tenen lloc a l’interior d’un vehicle i els seus passatgers no saben que seran colpejats posteriorment o lateralment.
Els passatgers sovint pateixen més que l’automòbil. Encara que el cotxe no hagi quedat destrossat, els ocupants poden patir seriosos danys vertebrals. Quan el cap és sobtadament llançat cap enrere i després de nou cap endavant, més enllà dels seus límits, els músculs i lligaments que sostenen el cap i la columna cervical es poden estirar o trencar.

Els discs inter vertebrals es poden inflamar o trencar i les vèrtebres poden ser forçades fora de la seva posició normal, reduint així el moviment del coll.

La inestabilitat resultant en la columna i altres teixits pot provocar dolor i rigidesa de coll, esquena i / o espatlles, marejos, migranyes, brunzit a les orelles, vertigen, insomni, cansament, suors, visió borrosa, irritabilitat i incapacitat per girar-se i flexionar la part baixa de l’esquena. El cos intenta adaptar-se al màxim als canvis i per això, els símptomes o dolors poden no aparèixer fins a setmanes o mesos més tard de la fuetada cervical.

La gran majoria d’accidents de trànsit produeixen una pèrdua de la corba cervical. Fet que conclouen quiropràctics, osteòpates i neuròlegs.

Un ús prolongat del collaret pot portar a debilitar els músculs de la zona del coll i allargar el temps de recuperació.

La quiropràctica recomana per aquests casos: practicar ajustaments quiropràctics específics per normalitzar el funcionament de la columna vertebral fins aconseguir que les vèrtebres restableixin la seva posició natural i el coll recuperi la capacitat de moviment.

Si s’inicien els ajustaments quiropràctics poc temps després de l’accident es reduirà la inflamació i la cicatrització serà mínima.

Consulta al teu quiropràctic abans de: prendre pastilles o qualsevol tipus de medicines pel dolor, pels mals de cap crònics o haver de sotmetre’s a cirurgia.