Artrosi

Què és?

L’artrosi o malaltia degenerativa del cartíleg articular (desgast) és la més comuna de les malalties articulars. Apareix amb més feqüència en persones adultes i de la tercera edat, afectant el coll, l’espatlla, la regió lumbar, els genolls, les caderes i les articulacions dels dits. Els pacients amb artrosi pateixen dolor i un deteriorament funcional.

Símptomes i senyals

Factors hereditàris, feines amb moviments repetitius, amb sobrecàrrega i iniciats des de la joventut. Traumatismes (accidents, caigudes, etc), quan una cadera s’utilitza en excés és probable que l’artrosi apareixi de forma més precoç i amb més gravetat. L’artrosi es presenta lentament amb el temps en persones generalment majors de 65 anys, però també cal deixar constància que hi ha un nombre important de persones de la mateixa edat, que no presenten artrosi o no en tenen els símptomes propis. Una de les causes que observem amb freqüència és la seqüela d’una subluxació en les vèrtebres. Que una vèrtebra perdi la seva posició correcta i la columna vertebral tingui interferències és causa suficient perquè el cos no funcioni correctament.

Detectem els problemes de la columna, les anomenades subluxacions (petit desplaçament d’una vèrtebra), i a través dels ajustaments ens ocupem de manternir-la sana i lliure d’interferències. Un ajustament és un moviment ràpid i suau que col·loca les vèrtebres correctament en la seva posició perquè el nervi deixi d’estar comprimit i funcioni sense interferències. L’ajustament pels problemes d’artrosi permet retablir el moviment normal d’aquestes vèrtebres desplaçades, ajudant així el funcionament òptim i correcte de tot el cos. El que aconseguim amb aquests ajustaments és retardar el màxim possible la degeneració del cartíleg articular.